그저 웃음만(...)

2012. 1. 25. 14:19The MANIAC/Civil Aviation

Dubai's gross domestic product as of 2008 was US$ 82.11 billion. Although Dubai's economy was built on the back of the oil industry, revenues from oil and natural gas currently account for less than 6% of the emirate's revenues. It is estimated that Dubai produces 50,000 to 70,000 barrels (11,000 m3) of oil a day and substantial quantities of gas from offshore fields. The emirate's share in UAE's gas revenues is about 2%. Dubai's oil reserves have diminished significantly and are expected to be exhausted in 20 years. Real estate and construction (22.6%), trade (16%), entrepôt (15%) and financial services (11%) are the largest contributors to Dubai's economy.


위키페디아 발췌.

그런데 뭐라구요? 에미레이츠가 기름국 항공사라구요? 그저 웃지요.  

다른 중동 국가들과는 다르게 두바이는 석유 매장량이 적어 일찌감치 석유산업 의존도를 낮추고 석유 고갈에 대비해 왔습니다. 현재 두바이의 산업 기반은 건설, 무역, 금융 등입니다. 그런데 뭐라구요? 에미레이츠가 기름국 항공사요?ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ  

사우디아라비아 같은 진짜 '파워 오일머니' 국가들이 울고 가겠습니다 그려.